OK, deci am fost un pic leneş şi nu am scris nici de Future of Media 2017, nici de Zilele Biz... Să recuperăm.
Pe 23 noiembrie 2017, în cadrul elegant oferit de Hotel Ramada Parc, am participat la conferinţa Future of Media 2017. Urmează notiţe despre câteva dintre prezentări.
Lucian Lipovan, head of digital content, PROtv
Despre paralela dintre televiziune, internet şi site-uri media. Mediile concurează nu la minut ci la secundă, mouse-ul şi touchscreen-ul sunt duşmanii numărul 1 ai televiziunii. Online-ul nu mai este o anexă a televiziunii şi printului.
Conţinutul nu poate fi mutat pur şi simplu dintr-o parte in alta, oricât de logic şi uşor ar părea. O ştire în format video de televiziune are nevoie de subtitrare pentru a fi utilizată pe mobil, un text de ziar are nevoie de elemente suplimentare pentru a avea succes online.
Dragoş Stanca, managing partner ThinkDigital
Invazia fake news
Think Digital Group este „a digital powerhouse”, furnizor de servicii de media şi marketing precum şi educaţie şi organizator de evenimente
Ar trebui sa învăţăm de la platformele globale. Se produce o schimbare majoră în business – informaţiile sunt noul petrol, tehnologia este echivalentul rafinăriei. Cele mai mari companii sunt acum cele din tehnologie, începând cu 2006, companiile de tehnologie au preluat primele locuri in topuri.
Disruption – eveniment, problemă care întrerupe un eveniment, o activitate, proces sau „model de business”.
Marile companii de tehnologie nu au infrastructură sau logistică: Uber nu are vehicule, Airbnb nu are hoteluri, etc.
Ecosistemul Google este proiectat pentru colectarea de date.
Google – Project Loon Baloon: refacererea reţelei celulare în Puerto Rico post uraganul Maria, cu avantajul de a-şi mări reach-ul în zona respectivă.
Facebook: exemplul cu anunţul că ai un copil: toate persoanele din jurul tău pe facebook sau IRL vor fi tăguite corespunzător. Nu este de mirare astfel că Facebook pare să ştie mult mai multe despre noi.
Piaţa totală de marketing în România este de 350 milioane de euro, sumă pe care Facebook o strânge în aproximativ 3 ore.
Confuzia între medium şi media. Internetul nu este media, este un mediu prin care avem acces la anumite servicii. Publisherii investesc extrem de multe resurse pentru a produce conţinut de calitate.
Media: povestea ajunge la public printr-un filtru – newsroom-ul. Pe internet ştirile ajung direct la public, fără un control moral. În advertising, clientul trecea prin publisher care modera conţinutul. Nu şi pe internet.
Advertising: |Google spune că jumătate din videourile si reclamele publicate nu sunt văzute. Pe Facebook un post are şansa de a fi remarcat în doar 1,6 secunde.
Ni se aminteşte parabola broaştei fierte: dacă o pui în apă fiartă va sări imediat, dacă însă încălzeşti apa treptat, broasca nu va sesiza şi va sfârşi fiartă. Este o comparaţie cu ce s-a întâmplat cu media tradiţională, dar nu este întrutotul adevarată.
Omul se deosebeşte de animale nu prin inteligenţă, ci prin abilitatea de a crede şi a crea poveşti fictive. Mark Twain a spus: „Nu lăsa niciodată adevărul să stea în calea unei poveşti bune”.
Nu toate poveştile de ficţiune sunt împărtăşite de toată lumea, dar este adevărat într-un singur caz. Şi nu este vorba de religie ci de bani, Dragoş face aici referire la autorul cărţii „Homo sapiens”.
Piaţa digitală din S.U.A. este împărţită intre Google şi Facebook, restul având un cuantum de sub 30%.
Fake news, definiţie – amestecul de evenimente reale sau credibile pentru a genera trafic sau a crea propagandă. Aici apare şi spiritul de turmă, în care o persoană fară un background adecvat va spune: dacă toţi cred, asta înseamnă că este adevarat. Ecosistemul fake news este completat si de reclame false. În România există Legea nr. 158/2008 care pedepseşte publicitatea înşelătoare.
Google şi Facebook au început să lupte şi ei, culmea, împotiva fake news.
Sfaturi de urmat: advertiseri – aplicaţi principii etice; publisheri – focalizaţi-vă pe conţinut, cititorul să fie pe primul loc; cititori – raportaţi conţinutul fals şi fiţi gata să plătiţi pentru conţinut de calitate.
Anca Ungureanu, identity and comunication director, Unicredit Bank România
Barometrul minţilor creative
Platforma a luat naştere în 2016. Au publicat în colaborare cu DOR („Decât o revistă”), Ghidul antreprenorului creativ. Au creat platforma Romanian stories, în care găsim poveşti ale creativilor din diverse industrii.
Rezultatele unui studiu iniţiat de BMC, spun: Doar 10% din antreprenorii intervievaţi consideră contextul economic prielnic afacerii lor. 45% iau în considerare extinderea afacerii. 47% din afaceri încearcă să mai facă investiţii.
Obstacole întâmpinate: resursele umane calificate 29%, legislaţia în continuă schimbare şi defectuoasa 22%; obstacolele în înaintarea afacerilor: proceduri greoaie: 47%.
Finanţarea: Online şi mobile banking 34%, autofinanţarea 32% pentru că le este frică de împrumuturi bancare.
Intenţia de a angaja personal: 66% urmează să facă angăjari; generaţia avută în vedere la angajare: 16-30 ani.
Cam atât am reţinut. Nu pentru că celelalte comunicări ar fi fost mai puţin importante ci dimpotivă, am fost prea atent şi am uitat să scriu!
0 Responses to "Future of Media 2017 – notiţe de la conferinţă"
Post a Comment