Cu ceva (foarte mare) întârziere, vă scriu cum și ce a fost la Food Bloggers 2016, prima ediție la care am participat. Dacă vă spun că gazdă bună ne-a fost Hotelul JW Marriott, vă dați seama că a fost un eveniment de mare ținută. La ora 9 fără un sfert eram deja pe poziții și îmi căutam o priză pentru laptop. A urmat o cană mare de cafea și „surpriza” desființării locului de fumat, atât de elegant și bine dotat, de la etaj. În continuare, vă prezint, fără prea mare lux de amănunte, pentru a nu plictisi, câteva idei extrase din multitudinea de informații prezentate participanților.

10:00 - 11:30 Sesiunea 1 - Working with brands
Alexandra Sîrbu, blogger, Călătorii și Farfurii
Criterii pentru a alege o colaborare cu brandurile:
• brandul să cunoască bloggerul din spatele site-ului, să-i cunoască valorile;
• brandul să permită creativitatea bloggerului;
• feedback sincer și detaliat de la branduri/agenții.
Elena Bululete managing partner, Conan PR
Working with brands din punctul de vedere al bloggerilor. De ce să lucrezi cu brandurile: brief relaxat și muncă flexibilă. Brandurile și-au dat seama că și bloggeri sunt oameni. Trebuie să punem accentul pe construirea unei relații corecte cu bloggerii. Bloggerii preferă campanii care le oferă experiențe deosebite, precum și crearea unei comunități. Bloggerii au fost mai înclinați să accepte colaborări în termeni mai relaxați, atunci c
când pentru un proiect trebuiau să iasă din zona de comfort. O intrebare tabu (din partea agențiilor) este „ce trafic ai?”. Un exemplu mai extrem ar că într-o campanie s-a cerut bloggerului  parola contului de Google Analytics.
Gabriel Gavrilescu, blogger, AmuseBouche.ro; client service director Kubis interactive
AmuseBouche.ro este un mix de experiente de travel, life style si cooking. Conține recenzii de restaurante, vizite în locurile premium din Romania, pe scurt, conținut bazat 100% pe experiența personală. Principii: informații reale, focalizare pe informații utile, nu asupra  „poveștilor” și conținut premium pentru o gamă specială de clienți.
Oana Bulexa, managing partner, MSL Group The Practice
Agenția este cumva între ciocan și nicovală, pe de o parte clientul, pe de o parte bloggerul.
Cinci idei principale desprinse din activitatea sa, la care trebuie să fie atenți bloggerii:
1. Să fim profesioniști. Dacă nu acorzi atenție, nu ți se va acorda atenție. Blogul este produsul/business-ul nostru, deci trebuie să ne comportăm ca atare. Trebuie să ne facem o prezentare generală, în care includem și statistici și cu ce agenții/clienți am mai lucrat;
2. Să fim selectivi. Trebuie să învățăm sa spunem nu, dacă este cazul, dar să și cântărim bine opțiunile înainte;
3. Să ne fie foarte clar ce avem de făcut. Să solicitîm un brief detaliat;
4. Să fim corecți. Să ne seteăm așteptările în mod corect;
5. Să nu uităm de rezultate: măsoară, analizează, comunică.
Câteva idei desprinse din discuții:
• Adăugarea la bugetul standard al campaniei, a unui buget separat, dedicat promovării în social media;
• Accentul agențiilor/clienților a trecut de la blog la social media, iar în ultima vreme pe video.
• Business din blog – vulnerabilitate la refuzarea unor campanii de la branduri. Dacă ajungi să fii abordat, dar de pe o poziție de forță, nu trebuie să faci compromisuri de la bun început. Odată ce ai acceptat campanii pentru un client ale cărui produse nu te reprezintă, este posibil să continui așa.
• IQads, Biz: surse pentru găsirea agențiilor care au contracte cu clienții care te interesează.

12:00 -13:30 Sesiunea a 2-a – Chefs talks
Nicolai Tand, chef, La cantine de Nicolai
A vorbit atât de interesant încât m-a acaparat cu totul și am uitat să iau notițe.
Liviu Lambrino, private chef
Despre rezistența legumelor și fructelor în frigider, dacă au o rezistență ridicată este clar că este vorba despre organisme modificate genetic.
Într-o lume fast-food, opțiunea de a găti acasă nu este o limitare, dacă ai echipamentele și ingredientele necesare.
Gabriel Toader, chef, Cocoșu Roșu
Cum luam decizia ce și cum sa mâncăm? În primul rând fără alimente modificate genetic. Problema E-urilor este una falsă – spune dânsul – ele există de mult, problema este a organismelor modificate genetic. În acest sens, deși restaurantul are propria sa fermă, nu reușește să acopere 100% necesitățile.
Ciprian Zobuian, owner, Cofetaria Zobuian
Lumea caută, din ce în ce mai mult, produse ca afară, de aceea prețul nu este o problemă neapărat.
Practicanții: cum ii ajutam? În cele din urmă „bucătăreala” este o călătorie solitară.

14:30 - 16:00 Sesiunea a 3-a – Food blogging trends
Geanina Staicu-Avram, blogger, JamilaCuisine.ro
Rețetele video au câștigat teren și sunt foarte căutate. Un sfat pentru vloggerii de food: încarcă pe YouTube și apoi poți da share pe Facebook, pastrând importanta canalului de YouTube.
Dana Burlacu, blogger, Prajiturici si altele
Pe lângă blogging, desfășoară și activități conexe, cum ar fi ateliere/cursuri.
Atelierul pentru copii cu condimente este foarte apreciat, mai ales datorită faptului că povestește istoria fiecărui condiment.
Brîndușa Scheaua, blogger, Rețete de suflet
Pentru o alimentație sănătoasă, se pronunță împotriva bazei de mâncăruri.
Ioana Dumitrescu, founder, East of Kitchen
Bloggerii au o responsabilitate mare privind mincarea sanatoasa

16:30 - 18:00 Sesiunea a 4-a – Starting a business
Cristina Mazilu, owner, Mazilique.ro
Blog a inceput acum 7 ani, iar în martie a.c. a pornit studioul: un spațiu pentru a pregăti, fotografia și filma rețetele.
Dacă jobul conține creativitate, este bine să te concentrezi și să lași pe contabil, avocat, arhitect să își facă treaba lor.
Andreea Crăciun, blogger, Andie.ro
Andreea are un blog vegetarian, este pasionată de fotografie, evenimente și ateliere de gătit.
A început să facă fotografie în paralel cu jobul.
Ana Consulea, owner, Zexe Braserie
Cofetar la Zexe, a făcut economii și ulterior deschis și o braserie.
A absolvit o facultate de turism. A început să lucreze în restaurantul familiei, la spălat vase, apoi a servit la bar, apoi ospătar. Prima afacere, tot legată de restaurantul familiei și nu numai, a fost cu aranjamente florale. A făcut apoi o școală de cofetărie în Franța si a inceput sa lucreze în cofetărie.
Eliza Gutău, owner, Playbake by Eliza
Mare consumatoare de dulciuri, a început să facă dulciuri și să scrie despre ele.
Nu se poate porni la drum fără un plan de afaceri. De asemenea ai nevoie de familie și de prieteni care să te ajute.
George Toma, owner, Magazinuldeciocolata.ro
Pasionat de ciocolată, și-a deschis un magazin online cu ciocolată importată din Austria.
A început cu un blog cu review-uri la ciocolată. A pornit apoi un site, a găsit un brand de ciocolată respectat și vinde pe bază de abonamente!
Sorin Axinte, owner, Vacanță în Toscana
Vacanță în Toscana a pornit ca un blog, acum este o afacere de familie. Vacanță în Toscana este o selecție de destinații și un serviciu de consiliere privind arta, gastronomia și obiceiurile zonei. Organizează tururi culinare la mici producători/ferme din Toscana.
Toscanii au dorința de a păstra obiceiurile și rețetele tradiționale, care se diferențiază nu doar de la o localitate la alta, dar chiar la nivel de familie.

Ar mai trebui amintite activările brandurilor Tefal, Lidl (cu Freeway și Gelatelli), Shan'Shi cu produsele culinare asiatice, Nestle, Eisberg, Napolact și Silva.

Eveniment organizat de Evensys,
găzduit de JW Marriott Hotel București, partener principal Lidl.

0 Responses to "Cum a fost la conferința Food Bloggers 2016"