Astăzi am reușit să ajung la Open Connect, eveniment săptămânal aflat la cea de-a treia ediție. Ținta: educarea comunității antreprenoriale românești. Numărul participanților la această ediție: peste 60.
Recunosc că a meritat cu siguranță. De fapt, ca să fiu sincer, am apreciat foarte mult că o întâlnire de acest gen este publică și intrarea este liberă.Cum a fost la Open Connect? Totul a început cu ice breaking (am învățat cu această ocazie câțiva termeni noi), moment în care participanții au fost invitați să spună cine sunt, cu ce se ocupă, ce vor să facă în continuare și de ce au venit la întâlnire. Când am zis că lucrez la o unitate militară am crezut că o să râdă toți. Nu au făcut-o (și asta spune ceva!).
Primul pitch (ei, ce v-am spus?) prezentat de Andrei (am reținut numai prenumele) despre Startup Life in Bucharest. Site-ul (deși nu are încă listat orașul București) înlesnește întâlnirea antreprenorilor cu investitori și mentori, în vederea demarării reușite a unui startup.
Al doilea pitch a fost despre realizarea unui joc de trading, în care jucătorul poate face tranzacții ce vor simula economia reală. Avantajul imediat este că acest lucru poate fi menționat în CV, ca un atu suplimentar.
A urmat primul mentoring, al domnului Liviu Taloi, despre Facebook Store și Facebook Ads. Am reținut aici că Facebook de fapt nu vinde sau vinde prea puțin la numărul imens de afișări pe care le are. Social Stores nu au succes iar Facebook Ads au o conversie limitată la nivelul de vânzare directă. Pentru a avea un ROI bun, trebuie să găsești – în opinia domnului Taloi – o aplicație care să ajute oamenii prin rezolvarea unei probleme sau acoperirea unei necesități. Cel mai mult nu contează numărul de like sau share, ci rata de engagement. S-a făcut o comparație între Facebook Ads și Google Ads, diferențele fiind: Google are o conversie imediată, dar Facebook are avantajul targetării demografice (care la Google lipsește deocamdată pentu România). Revenim la Facebook cu o scurtă listă de afaceri care au succes pe Facebook: cele care invită la dezbatere (politică, fotbal etc.), grădinărit, rochii de mireasă (sic!), acvaristică (în principiu toate hobby-urile ) și voluntariatul.
Al doilea mentoring (digital nomading) a fost susținut e domnul Bogdan Surdu, de fapt o poveste frumoasă cu paradisuri tropicale. :-) Am aflat că la o călătorie care nu știi niciodată când se termină, e bine să iei cu tine strictul necesar (rucsac de 11 kg plus un rucsac mai mic), pe unde să dormim (hostel – știam, couch surfing – nu), că trebuie avute în vedere sănătatea (vaccinuri și asigurare), situația politică (ca să nu aterizezi în mijlocul unui război civil, de exemplu) și nu în cele din urmă vremea, care condiționează practic călătoria.
Apoi gata, am intrat direct în networking. Aici a fost cam așa: am vorbit cu Stoian Ciprian și mă va ajuta pe partea de SEO la site-ul Advanced Synergy Solutions, cu Oana Oprescu, cu care mă cunosc online de mai multă vreme, iar azi ne-am văzut la față. Am schimbat o vorbă cu domnul Denis Strijek de la Active HR și doamna (nu am reținut numele) de la Golf Planet, care ne-a informat că circuitul de minigolf indoor este unic în România, după o idee din S.U.A., locația fiind în apropierea Hanului lui Manuc, la subsol, pe o suprafață de peste 500 mp. Se pretează bineînțeles la petreceri de companie sau eveniment, la teambuilding-uri etc. Interesant este că interiorul este iluminat cu lămpi cu lumină neagră, iar majoritatea obiectelor sunt albe sau fluorescente (inclusiv club-ul și mingea). Așa ceva trebuie văzut și fără îndoială va fi, căci managerul este interesat de promovarea online și intenționează organizarea, în curând, a unui eveniment dedicat bloggerilor.În concluzie, OpenConnect este un eveniment care trebuie frecventat, pentru că avem ce învăța –despre marketing online în principal –, păcat însă că este programat joia și deci eu voi fi prezent mai rar.
• Surse: OpenConnect Group on Facebook, iar în viitor OpenConnect (site în șantier).
14/9/12 12:51 PM
Pare interesant evenimentul. Aş veni şi eu odată. Sunt curios, totuşi, dacă, pe lângă informaţiile cu care pleci de acolo, există posibilitatea de a pune la cale parteneriate, job-uri sau orice alt gen de colaborare?
14/9/12 7:52 PM
Eu zic ca da, la final in partea de socializare, poti discuta cu oricine dintre participanti sau speakeri si daca ai retinut din icebreaking cu ce se ocupa fiecare, da, e posibil sa te ajute. Peste un an va aparea startuplife.in/bucharest care va avea exact acest obiect de activitate. Vezi in articol.