Am fost ani de zile (ca să nu zic un deceniu şi) tributar obiceiului tipic românesc „las' că merge şi aşa”, folosind mai din inerţie, mai din cauza faptului că era gratuit la pachet, Internet Explorer. Plus că mi se părea oarecum nefiresc să mai instalez un browser, din moment ce aveam deja unul.
Mai nou, am zis să nu stau cu capul în sac, şi de vre-o 2-3 ani am trecut pe Firefox. Se vede clar diferenta: mă anunţă când nu are playere instalate, mă anunţă când există update-uri la program sau plugin-uri, nu mai zic de navigarea cu taburi, de care IE se făcea că nu aude. De la asta mi se trage ticul de a merge mereu in bara de jos pentru a deschide una din celelalte ferestre de browser.
De fapt chiar despre plugin-uri vreau să vorbesc. Sunt nenumărate, utile sau mai puţin, unele chiar experimentale, care te ajută şi fac browsing-ul mai uşor.
Primul, şi cel mai important pentru mine, deşi lucrează pe ascuns, este XMarks, fostul Foxmarks, care pentru că a reuşit să se porteze şi pe alte browsere a fost nevoit să-şi schimbe denumirea... exclusivistă.
Plugin-ul face o sincronizare a bookmark-urilor de pe calculatorul tău pe un server. La nevoie poţi instala XMarks pe orice calculator pe care-l deţii sau la care ai acces, şi poţi avea acces la toate link-urile. Ce să mai vorbim de faptul că ţi-ai schimat calculatorul (şi ai uitat să le salvezi) sau ai făcut o reinstalare de sistem de operare după un crash. Ceea ce mi s-a întâmplat (vezi aici).
Urmează TwitterFox, un plugin foarte util pentru că îmi aduce serviciul Twitter într-o mică fereastră, asemănătoare cu un IM. Conversaţile sunt mai uşor de purtat de aici şi eşti notificat de fiecare dată cînd cineva scrie. Foarte simplu de configurat, şi mai simplu de folosit. Pentru maniacii IM, care ar vrea, dacă se poate, să-şi trimită twiturile chiar din fereastra de IM, am o veste bună: acum se poate. Graţie serviciului twip.me puteţi trimite şi primi mesaje chiar din fereastra de IM. Luaţi de aici.
CoolPreviews face un lucru grozav: deschide o fereastră în care se poate previzualiza conţinutul unei pagi web. Facem hover cu mouse-ul peste un link, la dreapta lui apare simbolul CoolPreviews, facem hover pe el şi se deschide pagina respectivă într-o fereastră separată.O părăsim ieşind cu mouse-ul din fereastră şi se închide singură. Considerăm că e interesantă? Cu un singur click o adăugăm la taburi. Simplu şi foarte util pentru a nu încărca browserul cu taburi inutile pe care să le ştergem ulterior. Un al produs al aceluiaşi colectiv este CoolIris (tot plugin de Firefox!), care permite vizualizarea tuturor imaginilor dintr-un site ca o expoziţie virtuală, un perete de imagini care poate defila, mări o imagine, micşora (integrat bine cu gesturile pentru track-pad-ul EeePC-ului meu). Încercaţi asta pe un cont de Flickr, Picasa Web Albums, Photobucket sau orice site de acest gen. :D
Un plugin folosit de mine, deşi mai puţin interesant, este easy Comment, care-mi introduce automat un text prestabilit în casetele nume, e-mail şi URL, în formularul de comentare în toate articolele blogurilor pe care intru. Util (pentru leneşi) şi atât. Acesta este unul dintre plugin-urile experimentale.
Plugin-urile sunt multe şi nici nu ai avea timp să le vezi pe toate, mai ales că cele care ţi-ar trezi interesul ar fi cam 5-10%, iar cele pe care, eventual, le-ai instala, ar fi sub 0,1%. Contează deci mult sfaturile prietenilor, discuţiile pe twitter, articolele pe bloguri... :D
• Pagina de start pentru căutarea de plugin-uri: Addons Mozilla
• Images (c) Mozilla or their respective owners. Thank you!
ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

0 Responses to "Tech news: Plugin-uri de Firefox"