De ieri îmi venise o idee de omletă (mai corect mic dejun cu ouă, pentru ca nu sunt bătute) iar azi, pentru că am fost pentru scurt timp la serviciu şi mai am timp până la ora 14 când mă întorc, am pus-o în practică. Atenţie, s-ar putea să trebuiască să multiplicaţi reţeta dacă sunteţi mai gurmanzi. :)
Omleta a la moi 01
Ingredientele necesare sunt:
• 2 ouă
• 1 felie de salam (eu am folosit Victoria)
• 5 felii de cârnat (eu folosesc „Cârnaţi de casă afumaţi” de la C+C, sunt excelenţi)
• 1 felie de un deget din bucata de slănină
• 1 felie subţire de caşcaval (opţional, eu nu l-am mai pus)
• 1 ceapă mică
• sare, piper, puţină bază de mâncăruri
Ceapa se taie în mărunt, salamul şi cârnatul în pătrăţele, slănina în felii subţiri. Se presară un vârf de linguriţă de bază de mâncăruri peste ceapă, se amestecă, se pune în tigaia de pe foc, în care s-a pus puţin ulei înainte.
Eu am folosit pentru această cantitate mică (2 ouă) o tigaie de diametru mic, de tip wok, antiaderentă. Se lasă până ceapa devine transparentă, se adaugă slănina. Când ceapa s-a prăjit adăugăm ouăle, întinzând albuşul bine peste ingrediente, apoi spargem gălbenuşurile şi le întindem şi pe ele. Deasupra împrăştiem salamul şi cârnatul. Se dă focul mic şi asteptăm să se „prindă” puţin oul, după care, cu o spatulă de melamină (eu am folosit două ca să nu risc să rup omleta) se întoarce pe faţa cealaltă. Se mai lasă tot la foc mic cam 1 minut (se controlează cum s-a „făcut”), şi se răstoarnă în farfurie. Poftă bună! :)
P.S. Deasupra se pot adăuga câteva frunze de pătrunjel şi două măsline feliate.
Omleta a la moi 02
P.P.S. Uite cum se face omul cu încă un tag (categorie): gastronomice. :)

0 Responses to "Ouă à la moi"