Da, azi este ziua copilului. Aşa că voi sărbători, la 46 de ani, ziua... copilului din mine! Căci cum poate fi cineva decât copil atunci când îi curg balele când se uită la Discovery Channel la emisiuni cu maşini şi se emoţionează tot când vede cazuri disperate la Animal Planet la emisiunile cu animăluţe drăguţe? Eh? care face modelism – mai nou – pentru am luat morbul, care are de gând să cumpere un tanc teleghidat 1:16 care face fiece mişcare precum frăţiorul lui 1:1?
Copil? Da, dar sunt mândru de acest copil din mine, care nu s-a maturizat aproape deloc, care mai visează la cai verzi pe pereţi (pace mondială, panaceu universal, maşini care merg cu apă sau aer etc.), care încă speră că mâine va fi mai bine.
Dar destul despre mine. Am găsit un copil care ar trebui, prin ceea ce spune, să ne facă să gândim mai adânc.

1 iunie

Ieri a fost Ziua Copilului. Am primit dulciuri, fructe şi un rând de haine. Dacă-mi dădeau şi un rând de părinţi ar fi fost mai bine. Stiu că tata e numai unul şi mama e numai una, dar părinţi pot fi toţi cei care-şi aduc aminte de tine în fiecare zi, nu doar o dată pe an. Am sărbătorit. M-am spălat, m-am tuns, am fost în parc unde m-am jucat, am râs şi am cântat cu tot felul de copii, încrezuţi, plângăcioşi sau normali, care erau pe acolo. Sunt un pic răcit dar nu mă duc la doctor pentru că nu mă (mai) droghez, n-am (încă) SIDA, TBC sau sifilis. Când o să le am, o să mă duc. Vreţi să ştiţi povestea mea? V-o spun, pe bune, că azi e 2 iunie şi nu mai e sărbătoare, nu mai păstrez de ieri decât un balon argintiu şi o panglică roz pe care le-am primit de la o fată. Cine o fi ea? Nu ştiu. Dar poate voi vreţi să ştiti cine sunt eu. [...]

Din jurnalul unui copil al strãzii
(Obs.: e povestea unui caz real)
Pt. conf. Eugenia Grosu-Popescu

• Material preluat din revista „Viaţa Medicală” nr. 22 (856), anul XVIII, din 2 iunie 2006, pagina 1.
• Imaginea este preluată din blogul Mya-SecretGarden.

ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

2 Responses to "La Multi Ani tuturor copiilor din noi"

  1. Anonymous Says:

    Ablosult trist. Nu este prima data cand aud de un asemenea interviu. Mi se pare cel mai odios mod in care se poate trai o viata: fara familie, fara Dumnezeu. Eu dau vina pe dezinteresul autoritatilor romane si pe ziua intai a lunii iunie ca ne face sa ne amintim de copii (si de copilul din noi). e prea romantioasa ziua aceasta pentur mine. poate asta demonstreaza cat de copila sunt inca (sic!).

    Astfel, eu iti doresc la multi ani (de 8 iunie) si la multa citire blogosferica!


    Yours, Silfaen

  2. ciobanu.nicolae2002@gmail.com Says:

    Îmi pare rău că răspund la comentariul tău atât de târziu, dar o fac mai mult ca să-ţi amintesc faptul că, prin nu-ştiu-ce schimbări de setări, nu mai pot să-ţi văd blogul de ceva (multă) vreme (Asta dacă te-ai abonat la comentariile de la postul meu, dacă nu...). Spune că trebuie să mă loghez pentru a intra pe site, dar m-am logat cu contul meu de Wordpress (noroc că aveam) şi nu mi-a dat voie, deci, cumva, ai limitat accesul la blog, din motive cunoscute numai ţie. Păcat...