Astăzi am fost in corpore (cu Florin, Manuel şi Lucian) la Târgul de carte Gaudeamus, care are loc la Complexul Expoziţional ROMEXPO, între 19 şi 23 noiembrie. Am regăsit aceeaşi atmosferă, un public însetat de cunoaştere, sete nu tocmai pe deplin potolită dacă mă uit la preţurile care, în cel mai bun caz, erau reduse cu 15%. Este adevărat sunt edituri care au ofertă specială (o carte – 5 lei), dar trebuie căutat bine prin coş până se găseşte o carte potrivită.
Am vizitat în primul rând standurile de pe inelul superior, unde le-am găsit pe cele ale Editurii C.T.E.A. şi Editurii Militare (aici l-am aflat, mai târziu, pe domnul director al editurii, Adrian Pandea).
Apoi am luat-o temeinic, concentric, până am ajuns la standul Librăriei NOI, unde m-am uitat mai îndelung la albumele excelent realizate, pe teme diverse, de la artă la arhitectură, cultură, film şi aşa mai departe. Printre cei care editaseră aceste albume erau Evergreen şi Taschen, de la care, după ceva ezitări (53 lei) mi-am cumpărat acest album: „Paris, mon amour”. Lucrarea mă atinge de două ori: este dragostea vieţii mele (Parisul) şi album de fotografii (sunt fan foto şi grafică). Aşa am aflat că reducerea, care de-abia se vedea pe undeva pe un raft, de 15%, nu este încă aplicată preţului, aşa că am cumpărat-o cu 45 lei! Ilustraţiile sunt în totalitate alb negru, de o calitate foarte bună, dar şi din foarte vechi, începând cu 1825 până spre deceniul al nouălea al secolului trecut. Colegii mei şi-au cumpărat şi ei, fiecare, mai multe cărţi, majoritatea de istorie.
Sunt prezente aici instituţii cunoscute, din care amintesc numai pe O.N.C.E. şi I.N.M.E.R., unde era prezent chiar domnul preşedinte, Dinu Zamfirescu. Tot aici am întâlnit-o pe preastimabila doamnă Brânduşa Zaiţa Silvestru, cunoscută din copilările, când mergeam la spectacolele de la „Ţăndărică” şi ascultam poveştile de la „Noapte bună copii”, de la radio. Parcă este neschimbată, anii nu par a fi lăsat urme (prea adânci) pe faţa dânsei.
Târgul s-a bucurat, în această a doua zi a sa, de o bogată audienţă şi, mai mult ca sigur, şi de vânzări pe măsură. Mai este deschis până duminică 23 noiembrie, aşa că vă invit şi pe voi!
• Am pus imaginile mici ca să încapă în post, dar le puteţi vedea la mărime normală cu un simplu click pe ele

ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

0 Responses to "Gaudeamus şi-a deschis porţile"