Am placerea sa va impartasesc citeva notite. Nu uitati ca conferintele sunt transmise in direct pe pagina oficiala (sau in articolul anterior, pe blog).
Sesiunea I – Media si advertising – o dezbatere despre cele mai noi tendinte in media si impactul lor asupra platformelor de comunicare.
ADA ROSETI, Director de Programe Europa Centrala si de Est, Discovery Networks
Tendinta este de a "sparge" granitele, in ceea ce priveste viteza de transmitere a informatiilor.
Resursele au devenit atit de democratice incit sansa de reusi este egala, oriunde ai fi. Pe de alta parte trebuie sa vii cu continut de foarte buna calitate pentru a ajunge in top.
In acest moment avem un public mai inteligent, de aceea si programele/continutul trebuie sa fie mai calitativ. A crescut consumul de continut video desi productia de continut este relativ liniara.
Desi atat de hulite, totusi "fake news" au publicul lor, exista public care vor sa le vada.
As completa eu si suficienti oameni care sa distribuie acest continut fals.
DANIEL KLINGER, Director Tehnic, AG Radio Holding
Audientele radio au ramas pe acelasi palier ca acum 5 ani, nu au pierdut din audienta.
Inca se dau stiri dupa ureche, si asta chiar de la nivel institutional.
Ce anume determina calitatea jurnalistului? Un set minim de reguli pe care trebuie sa le respecte.Calitatea actului jurnalistic este determinat si de cel care-l citeste.
TUDOR GALOS, Sr. Consumer Marketing Manager, Microsoft
Marketingul devine foarte atent la sectorul video. Un anumit program TV a fost transmis si live, iar acesta din urma a avut o audienta mai mare.
Sunt si campanii dedicate generarii de comentarii si like-uri.
"Acum 7 ani se lansa un proiect "Pressiunea", un agregator de stiri care identifica sursa corecta a stirilor. Socul era ca brusc vedeai cine, unde baga mina".
Inteligenta artificiala este capabila la ora actuala sa creeze stiri.
PETRISOR OBAE, Owner, Pagina de Media
Oamenii au inceput sa se educe si nu mai intra pe site-urile cu stiri neverificate.
Desi cu intirziere, Facebook si Google au inceput sa faca ceva pentru verificarea informatiilor.
Democratia nu aduce numai lucruri bune, competitia este pozitiva atunci cand lucrurile se fac pe fata.
In acest an am asistat la o ruptura a complicitatii. Daca pana acum am acceptat starea de fapt, pe care o consideram normalitate, anul acesta de exemplu "Ce spun romanii" a depasit in rating o emisiune cu format tabloid. Publicul isi da seama ca nu are nimic de cistigat, de invatat de la emisiunile de calitate indoielnica.
ALEXANDRA OLTEANU, Managing Director, Initiative Romania
Piata de media nu este foarte transparenta si este greu de estimat. Piata romana este in crestere 350-360 milione de euro. Fata de estimarea de 3-5% de crestere in acest an se observa o crestere pana la 10%.
Costul de advertising in Romania este destul de mic in televiziune. Loc ar mai fi, cerere exista.
Zona de media se imparte aproximativ: 50% Google, 15% Facebook, 10% print, 5% radio...
Consumul de radio este generat in mare masura de traficul rutier aglomerat, mai ales dimineata.
Pretul publicitatii in media este dat de cerere si oferta. Putini bani - multi furnizori.
Sesiunea a II-a – Inovatie si marketing – prezentari axate pe strategii de marketing si abordari inovatoare, sustinute de specialisti din industrie.
TRAIAN NASTASE, Managing Partner, iSense Solutions
Intre tehnologiile folosite pentru consumul de media, ramin pe primul loc PC si smartphone, urmate de tableta, TV, radio.
Doar 7% din cei care se uita la televizor spun ca nu fac altceva, restul utilizeaza in acelasi timp smartphone-ul, PC sau tableta.
Pentru generatia tinara (millenials) prezinta interes continutul educational practic: tutoriale, DIY.
Principalele canale pe care se promoveaza companiile: 62% internet, 34% pliante/brosuri, 23% tirguri/expozitii, 13% smartphone.
Totusi, cel mai eficient mijloc de promovare a fost smartphone-ul cu 62%, urmat de internet 55%.
9 din 10 consumatori s-au informat in privinta produselor pe care sa le cumpere de pe smartphone. Si o cifra foarte interesanta (studiu asupra utilizatorilor din S.U.A.): 72% dintre familii au cerut sfatul copiilor atunci cind au trebuie sa cumpere ceva.
Cum trebuie sa se promoveze companiile pentru a atrage generatia tinara: oferiti-le continut util, ajutati-i sa socializeze mai mult, oferiti-le continut online.
Pe linga mediile digitale, media traditionala isi pastreaza locul ei in promovarea unei companii.
CLAUDIA CHIRILESCU, Owner, Spoon
Cind utilizam video streaming in comunicare? Campanii de teasing, experimente (exemplu: campania Vama/Pepsi).
Nu uita sa interactionezi cu audienta in timp real (saluta audienta, raspunde la comentarii, in masura in care permite timpul).
Chiar daca nu ai un control absolut, ca in cazul videourilor editate, construieste un scenariu, fa chiar o repetitie.
Este important sa comunicati, repetat, cine sunteti si care este obiectul live-ului.
Faceti live-ul atractiv vizual (scenografie). Dupa live editeaza videoul, taguri, locatie, linkuri.
"Atractivitatea unei persoane creste dupa ce a facut o greseala", efectul Pratfall. De ce? Creste gradul de simpatie si umanizeaza. Persoana pare mai abordabila, mai placuta.
Mediul video a devenit din ce in ce mai aglomerat, asa ca trebuie sa evitam sa fim previzibili, sa fim mai rabdatori, sa aducem povesti noi.
COSTIN VELICU, Managing Director, VICE
ALEX COTET, Head Of Video and Creation, VICE
Generatia tinara este una dintre cele mai sofisticate generatii.
De multe ori reclama este multa, repetitiva si poate neimportanta in ciuda reach-ului larg. Deranjeaza si apare adblock-ul.
"Sa spunem povestea ca la carte, urmarind toate regulile". Continutul este diferit de poveste. Continutul pus in context devine o poveste.
Creatorii de povesti se ingrijesc de cum sa creeze amintiri puternice. Asa ca brandurile care vor face "storytelling" vor avea succes.
Nu poate exista o poveste fara o mica tensiune, fara un conflict.

0 Responses to "Future of Media 2016, live text"