Îmi cer scuze pentru întârzierea cu care public acest articol şi revin cu sesiunea a doua.
În sesiunea de mini-conferinţe am participat la secţiunea The How-to.
14:30-16: 00 – Blog Promotion
Moderator: CRISTIAN FLOREA  – blogger

ALEXANDRU NEGREA – Marketing 2.0
Conţinutul video este subiectul fierbinte în prezent. Zone căutate: educaţional, how to – tutoriale (inclusiv video), diete, fashion, culinar şi tehnologie.
Volumul de trafic generat de bloguri nu este totuşi mare având în vedere traficul total foarte mare (facebook). Sute de vizitatori pe zi ar fi suficient pentru un blog.
Marketing20.ro are 12000 unici pe lună, dar vinde servicii: consultanţă cursuri...
Asta este important: Să devenim atât de buni în domeniul despre care scriem încât să începem să oferim servicii în domeniul respectiv.
Banii din blogging vin în proporţie mai mică din reclame. Clar este că nu poţi ajunge sus organic, e nevoie de promovare (pe bani).
Recomandări:
1. Clipuri video (este nevoie de smartphone, selfie stick – minim; optional: Hero GoPro, carcasă waterproof, trepied şi eventual un dispozitiv care urmăreşte vorbitorul);
2. Conţinutul educational pe cuvântul cheie „cum să” pe România, arată o creştere semnificativă. Titlul este foarte important pe Facebook: „Am fost la mare cu copilul” NU
„Care sunt cele mai family friendly staţiuni pe litoral” DA
„Bagajul minimalist” NU
„10 recomandări pentru un bagaj minimalist” DA
3. Usability. 25% dintre utilizatorii de Facebook, îl folosesc exclusiv pe mobil în România. De pe mobil un link te duce în browserul propriu, aşa că trebuie gândit ca să poată fi vizibil – font de dimensiuni mai mari. Se recomandă plasarea unei imagini de calitate, pe toată lăţimea postului (similaritate cu cover-ul de pe profilul Facebook).
Diferenţierea în postările pe Facebook constă în ce şi cum scrii. Pentru blog şi nu numai, ai nevoie de un set complex de abilităţi: copyrighting, tehnice (pentru lucru la temă, pluginuri etc.), de editare foto (crop, încadrare, editare).
Cititorii au aşteptări la care trebuie sa răspunzi.

HORIA NEAGU – PPC specialist, SEO WOLF
Online-ul poate fi comparat cu presa: există şi tabloide şi conţinutul de calitate.
Tabloide: conţinut irelevant „keyword stuffing” şi reclama intruzivă.
Publicaţii academice: conţinut relevant, puţine linkuri, puţină expunere online, prezenţă slabă pe social media.
Adevărul este că trebuie să găsim un drum de mijloc.
Promovarea SEO pentru blog constă într-o alchimie unde se îmbină conţinutul de calitate, linkurile şi social media.
Conţinut: postul să fie optimizat SEO, permalink-ul optimizat cu cuvinte cheie care reprezintă pe scurt subiectul articolului. Heading-urile sunt foarte importante, să le folosim.
Imaginea, plasată imediat după titlu, cu atributul <alt> (text explicativ daca nu se vede imaginea), Google încă îl foloseşte. Deasemenea cuvintele cheie din numele fişierului imagine sunt importante, pentru că se indexeaz la Google Images.
Primele cuvinte din post, sa repete titlul; postarea să aibă maxim 600 de cuvinte (200-700 e cel mai bine).
Butoanele de share pe reţelele sociale nu trebuie să lipsească.
Se recomandă şi adăugarea unei microdata în postare (schema.org - generează un set de coduri de care google tine cont). Informatii despre indexare microdata la: Schema.org şi Google Developpers.
Linkurile interne (categorie de postări, etichete) ajută la vizibilitate.
Linkuri (link building): domain authority – un link de pe site-ul NASA sau whitehouse.gov e de 200 de ori mai valoros decit unul pe sitesupermarfa.ro; page authority – fiecare pagină are, în funcţie de linkurile primite de pe alte pagini; textul ancoră (textul cu link) – să nu fie de tipul „click aici”; co-citation – link building fără a acorda linkuri; co-occurence – asocierea unui site/ blog cu un set de cuvinte cheie.
Instrument: is.gd/mozose - lista site-uri relevante
Linkurile no follow contează mai puţin dar sunt contorizate de Google.
Link building - idei: directoare (ZeList), concursuri cu premii, social media, guest post, comentarii la articole de ştiri, sponsorizare de evenimente.
Social: Facebook (share, like, comment), Google+, Tweet, numărul de menţionări ale domeniului, numărul de menţionări parţiale ale domeniului (fără www), Pinterest, Facebook comment box.

IONUŢ MUNTEANU – trainer şi managing partner, WebDigital
A prezentat PPC for bloggers. imunteanu.com
Pentru monitorizarea traficului trebuie instalat Google Analytics pe blog. În spatele postărilor, linkurilor, comentariilor, sunt oameni. Vizitatorii unici nu reprezintă comunitatea blogului, ei mai ajung şi din întâmplare pe blog. Cititorii ocazionali sunt sau nu în comunitate, după cum defineşti comunitatea. Cititorii frecvenţi sunt adevărata comunitate a blogului.
Cum putem segmenta audienţa: intenţie – pe baza unui cuvânt sau fraze căutate pe Google Search, psihosociodemografică, contextuală – cuvinte cheie folosite în conţinut; intenţie şi brand – pe baza cuvintelor cheie folosite în conţinut; comportamentală – bazată pe o acţiune a utilizatorului.
Identifică problema, pune rezolvarea pe blog, construieşte puntea dintre tine şi cei care au problema. Conţinutul trebuie sa fie relevant pentru căutător – conţinutul din blog influenţeaza costul publicităţii. Atât timp cât scorul de calitate scade, valoarea PPC (preţ pe click) creşte.
Remarketing în Google Display Network – urmărirea utilizatorului/vizitatorului pe blog pe alte siteuri/bloguri.
Conţinutul video e important, nu e foarte greu şi se poate face şi pe youtube.

16:30-18:00 –  Video Blogging
Moderator: ANNE-MARIE CHELARIU – vlogger

CIPRIAN CĂTUNESCU – vlogger
Unguru' Bulan: 202 000 de abonaţi, 68 de milioane de vizionări pe canal.
A devenit viral în 2007, atunci viralele se faceau pe Yahoo messenger şi e-mail.
A început cu un proiect audio (emisiune la radio), a continuat cu animaţiile „Luzării de pe Electrolizei” şi a continuat cu videoblogul.
De ce ai nevoie? Cameră, lumini, decor, sunet, prompter opţional (îl foloseşte Mikey Hash).
Camera – orice: DSLR, smartphone sau GoPro Hero (action cam).
Lumini: lumina naturală e cea mai bună, mandarina/redhead (proiector cu reglaj al intensităţii luminii); orice lumină până la 400W este suficientă. Nu utilizaţi lămpi cu halogen.
Decor: chroma key (fundal verde) caz nu tocmai fericit, fundal cu mozaic de fotografii (Ray William Johnson).
Sunet: lavalieră cu jack stereo 3,5 mm, recorder pro – are o calitate excepţională (2 000 lei).
Opţionale: prompter cu dispozitiv şi tabletă cu aplicaţie de prompter.
Post procesare: PC, 2,5 GHz, 4 GB RAM, placa video 512 MB minim! Recomandat: 3,4 GHz 32 GB RAM, soft cu licenţă – Adobe Premiere pentru montaj video (se pot închiria licenţe pentru componentele necesare).
Ce e mai important în videoblogging? Conţinutul.

ANNE-MARIE CHELARIU – vlogger
MsAnneGreen – foloseşte camera foto Canon G7X.
Cum să creşti canalul de YouTube şi să atragi vizualizări? Prin perseverenţă, editing tricks, personalizarea profilelor pe social media pentru a fi recunoscut, YouTube fan finder – personalizare şi implicare în viaţa comunităţii.
La fiecare 1 000, 5 000 de vizualizări sau abonaţi poţi face cadouri celor mai frecvenţi comentatori.
Lasă comentarii pozitive colegilor de YouTube, gândirea negativă nu aduce nimic bun.
Proiecte speciale: ia iniţiativa (găseşte colaborări cu companii sau agenţii), participă la conferinţe.
La 10 000 de abonaţi a făcut o prezentare către agenţii. Urmăreşte-le conturile, vezi cu ce branduri te-ai potrivi şi propune-le proiecte de campanii video.
Colaborări cu alti vloggeri, dar numai dacă te înţelegi bine cu ei.
Răspunsuri video la subiectele în trend.
Cum faci bani din youtube? 85% din companii recunosc campaniile de video marketing ca aducătoare de succes. Atenţie însă că ai concurenţă: în fiecare minut sunt urcate pe YouTube 300 de ore  de video.
Cum faci bani cu brandul? Online marketing, commercial break, product placement, sponsorship (brandul nu are control asupra conţinutului), giveaway (brandul oferă mostre pe care poţi să le oferi audientei).
Campanii: Disney Descendentii, lansat cu 4 vloggeri; Hochland Delicii Calde (grătar cu prietenii); Vodafone România (casa You din Costineşti, cu 3 vloggeri).

MIHAI ŢĂRANU – vlogger
Zmenta: 536 000 abonaţi canal YouTube, 882 000 likes pe Facebook, 168 000 followeri pe Instagram.
Cum devine un video viral? Dacă îl văd mulţi într-un timp scurt şi îl shăruiesc mulţi.
De ce devine viral? Ai atins un subiect fierbinte, ai făcut ceva ce nimeni nu a mai făcut, ai spus ceva ce nimeni nu a mai spus. Pentru că lumea se regăseşte în ce ai spus.
Ce prinde la public? Sexul, limbajul vulgar.
Ce prinde la oameni? Divertismentul, îi relaxează; informaţiile, află lucruri care îi interesează; lifestyle, în general public feminin (make-up, fashion).
Totul e să fii natural, uşor amuzant şi prietenos.
Cum faci bani? Din campanii si AdSense.
AdSense: preţuri mici, vizualizări multe – nu are rost, mai bine te gândeşti cum să faci să vină agenţiile la tine.
Campanii: prezenţă pe reţelele de socializare YouTube, Facebook, Instagram.
YouTube: viral, un video de 1-2 minute, dar este mai e greu fără să faci promovare pe bani;
clip standard, cu o temă anume, care să scoată produsul în faţă; insert, ceva gen promo la televiziune (la jumătatea clipului faci reclamă la brand/eveniment).
Facebook: nu e o statistică exactă dar video ajunge repede la oameni, bun pentru campanii de ultim moment. postări text şi foto de asemenea.
Relaţia agenţie – creator de conţinut? Deschisă, fără să te impui. Agenţia să prezinte brief-ul şi condiţiile clientului, creatorul să le respecte şi să livreze la timp materialul. După aceasta se poate merge pe încredere

Aici se termină notele mele. Cam asta a fost. La fel de interesant ca la fiecare ediţie, cu cele mai multe activări de până acum, o ediţie memorabilă.

0 Responses to "Webstock 2015, aşa cum a fost (a doua sesiune)"