Aşa cum vă anunțam într-un articol precedent, am primit şi în acest an invitația onorantă de a participa ca blogger acreditat la Webstock. Aflată la cea de-a șaptea ediție, această suită de conferințe care are deja o frumoasă tradiție, ne ajută, an de an, să fim la curent cu ultimele trenduri din domeniul comunicațiilor, start-up-urilor online, mobile şi încă altele. Hai să nu o mai lungesc şi să vă povestesc exact ceea ce s-a întâmplat.
Sesiunea 1 a început cu povestea domnului Steven van Groningen, preşedinte şi CEO al Raffeisen Bank România, ne-a vorbit despre blogul său personal şi interacţiunea sa cu mediul online. Am reţinut că scrie de pe blog din anul 2010; nu are articole în draft ci scrie atunci când are o anumită idee de articol; este pasionat de fotografie.
• Răzvan Exarhu, jurnalist, ne-a prezentat experienţa care a stat la baza aplicaţiei dezvoltată alături de Vodafone România: Taste of România. Alături de Adi Hădean, chef arhicunoscut în blogosfera românească, au plecat într-o călătorie prin ţară, în această vară în scopul de a depista reţetele care definesc România. Se pare că niciun popor nu are reţete 100% proprii, ci există influenţe din ţările apropiate. La noi au existat chiar şi influenţe franceze, dacă am reţinut corect. Deci o aplicație gastronomică ce ne poartă prin obiceiurile culinare românești de altădată. Găsiți aici rețetele bunicii, acele reţete din străbuni sau poate mai recente, a nu fi confundate cu puiul la grătar cu cartofi prăjiţi.
• Andrea Rossini, Vodafone România, ne-a prezentat ultima directivă a multinaţionalei. Misiunea curentă a Vodafone, în România și în ţările în care este prezentă, este de a pune internetul la dispoziția oricui. Lumea se schimbă, oamenii se schimbă. Dispozitivele inteligente ne schimbă viaţa pe nesimţite. S-a constatat astfel că al doilea gest pe care-l facem, ca frecvenţă, după a ne atinge părul este de a ne atinge telefonul mobil. Aceasta este de fapt un efect al accelerării stilului de viaţă digital. Analizându-se accesul la internet, s-a constatat că lumea o face din ce în ce mai mult de pe mobil. De asemenea, informațiile video sunt vizualizate din ce în ce mai mult pe mobil, asta şi datorită tehnologiei care permite înglobarea în dispozitivele mobile a unor procesoare mai puternice.
• Cătălin Năstăsoiu, graphic designer, ne-a prezentat proiectul său: Ronativ. Imaginile care se succedau pe ecrane m-au acaparat, astfel încât nu am notat mare lucru. Totuşi, pentru edificare, puteţi accesa pagina Ronativ.
Sesiunea a 2-a a început cu prezentarea domnului Emi Gal, Brainient, care mi-a adus aminte, dacă mai era nevoie, cât de anevoioase sunt începuturile unui start-up în online (mai ştiam eu câte ceva de la întâlnirile Open Connect, grup facebook). Dintre proiectele sale: eOK, Vertimo şi brainTV.
• Sergiu Biriș, Trilulilu/Zonga, ne-a vorbit din nou despre antreprenoriatul online. E important să începi când eşti tânăr, pentru că ai puterea să treci mai ușor peste eșecuri, iar riscurile pe care ţi le asumi nu par atât de mari. El a  pornit prin a dezvolta site-ul localități natale: Gherla.ro.
Alte sfaturi pentru antreprenorii debutanţi: nu te lăsa descurajat, mereu se va găsi cineva să-ți spună că nu ești destul de bun. Orice problemă este o oportunitate ascunsă. Ai răbdare, nimic nu se întâmplă peste noapte. O echipă bună valorează mai mult decât banii, într-un start-up. Şi a dat aici exemplu site-ului Trilulilu, unde banii care veneau din web design nu le ajungeau ca să ţină site-ul.
A refuzat oferte de a vinde Trilulilu chiar când i s-au oferit 250.000 euro. A fost invitat la un interviu şi chiar a apărut într-un cover-story, în Business Magazine. Ulterior site-ul a fost evaluat la 1 milion de euro. Apoi peste 6 luni la 2,5 milioane euro...
Treptat lumea şi-a dat seama despre ce este vorba şi au început să se semneze contracte cu casele de discuri. Zonga, în parteneriat cu Vodafone, a devenit un proiect internațional.
După cumpărarea LiveRail de către Facebook, a încercat sa implementeze o soluție de reclame în videouri.
• New trends in blogging, Alexandru Negrea, Spada.
Fiind şeful departamentului Facebook, dânsul a atenţionat asupra faptului că butonul de like de pe blog a devenit desuet. Butonul de share în schimb are efect foarte mare în promovarea articolului. El recomandă renunțarea la butoanele de like.
Unii bloggeri chiar au închis comentariile, urmând ca discuţiile să se mute într-un share pe facebook.
Vlad Petrescu, Marile secrete ale bloggingului.
Vlad ne-a amintit de marile probleme ale postărilor: formă și fond, detalii versus conținut.
Detaliile bune dintr-un proiect nu trebuie observate, dar ele trebuie să existe. A făcut aici o comparație cu unghiile murdare ale ospătarului care serveşte o masă rafinată. În anul 1930, în prima dezbatere prezidențială televizată, Nixon s-a axat pe conținut. Kennedy însă avea o imagine foarte bună și elocinţă, s-a prezentat bine și a câștigat.
Alte sfaturi: postați lucruri curate, care vă reprezintă. Cât despre conținut, poți oferi: emoții, informații sau lucruri. Ce este mai presus: să poți oferi ce nu poate oferi altcineva.
În încheiere: alege ce-ți place și fă-o!
Vali Petcu aka Zoso, Bloggingul încotro?
Zoso a definit foarte clar şi corect, blogosfera este compusă din bloggeri şi oamenii cu blog (vedete, pasionați). Conform ZeList, în prezent sunt aproximativ 8.000 de bloguri active.
Care este viitorul bloggingului: cizelare, copywriting, automatizare, identificarea unor teme mari (trebuie să alegi între câteva teme mari pe care trebuie să te axezi).
Nu uita de interacțiunea cu comunitatea: comentarii, înțelegerea audientei (pentru cine scriu?). A mai vorbit despre înțelegerea blogului ca business (scrii des, dai răspunsuri la timp), despre bloggerii ambasadori, advertising-ul nativ şi bloguri cu autori multipli. În încheiere a concluzionat că regulile sunt aceleași din 2007: scrie frecvent, citește-i pe ceilalți, ai ceva de spus.
În afară de toate acestea, pe care le-am băgat bine la cap, am avut parte de pauze în care am făcut networking la greu, Vodafone, Nokia, HP, Bitdefender, Robofun ne-au amuzat cu fotografii şi inovaţii tehnologice... şi câte şi mai câte. Acum nici nu mai am nevoie de un motiv ca să îmi doresc să merg şi anul viitor. Felicitări organizatorilor!
• Sursă imagini: HP, Bitdefender, arhiva personală.

0 Responses to "Webstock, la a şaptea ediţie (2014)"