Click pentru mărirea imaginii
Acest articol ar trebui să fie o apreciere pentru o inițiativă lăudabilă a unui ziar (Ring) și a unei edituri (Litera), de a se alinia Zilei internaționale a cărții.
Din păcate nu va fi așa. Pentru că ceea ce ne definește, anume „dăm ceva gratis? atunci să avem și circ!” spre părerea mea de rău nu a lipsit nici de această dată. Este ușor să dai vina pe oamenii care au pus mâna și au luat mai mult de o carte. Este în firea omenească, mă rog, în firea unora și nu prea ai ce-i face. Iar comentarii sau cum să le spun, reacții ca cele din dreapta au abundat și pe pagina evenimentului și aiurea pe facebook, ba chiar și pe twitter, deși mi se par deplasate. Am văzut, nu o doar o persoană, care din cele câteva cărți dădea câte o carte și celorlalți mai puțin „norocoși”. Este absolut inutil să spun că nu am reușit să iau o carte. Cu o jumătate de oră înainte de a intra în maelstromul uman, tweetul meu spunea totul.
Nemulțumirea mea nu se îndreaptă spre cei care au luat cărți, ci spre organizatorii care au făcut dovada unei lipse crase de respect față de cei care au onorat, în cele din urmă, evenimentul. Asta ca să fiu politicos. În orice caz nu pot decât să spun că cei doi și-au dat serios cu stângul în dreptul din punctul de vedere al imaginii. Căci ce sens (chiar dacă secundar) ar fi avut acest eveniment decât a aduce în lumina reflectoarelor actorii principali. Ei bine, au reușit ceea ce nici nu visau: o reacție negativă masivă. Deocamdată împotriva celor care s-au „îmbuibat” cu cultură, dar sper că toți cei supărați pe lume își vor da seama cine este adevăratul vinovat. Nu zice nimeni că e simplu să faci față mulțimilor. Nu este. Dar măcar puteau încerca. Păcat că s-a întinat această premieră a unui eveniment internațional în România în acest fel.
Apropo, credeți că o să-și asume cineva răspunderea?

0 Responses to "Ziua internațională a cărții în Românica"