Iată-ne la două zile după un eveniment deosebit, care numai prin metricele social media ne poate da o idee despre amploarea sa. NetCamp 2012 a debutat pentru mine cu secțiunea a doua, la WeWorkWeb, începând cu ora 14.30, deoarece am primit o invitație half-day. În cele ce urmează vă prezint notițele scrise pe noua mea tabletă Nexus 7 (da, mă mai laud un pic) dar nepostate din cauza lipsei unui semnal de calitate wireless dar și din imposibilitatea temporară de a mă conecta prin tethering la mobil (nu știu de ce, dar nu merge).
Prima sesiune a fost moderată de Radu Dumitru, blogger.
• Alex Lapusan, Zitec
De ce există acest trend de a migra spre cloud computing? Costuri mai mici, eficiență mai mare. Cloud computing schimbă modul în care lucrăm în IT. Se estimează că până în 2015 va genera 14 milioane de noi profesioniști în toată lumea. Platforme mai cunoscute: Amazon AWS, Microsoft Azure, Rackspace Cloud. Se poate pune deasupra soft open source și mașini virtuale. La Microsoft BizSpark ai gratuit 1.500 de ore, 39 Gb spațiu de stocare și 5 Gb pentru SQL și multe alte avantaje.
La Zitec se lucrează cu PHP open source pe Drupal și Magento. Între proiectele dezvoltate: Codepax și Hotel Peeps. Microsoft Azure și Amazon au și conturi demo de 60 sau 90 de zile. În vederea migrării în cloud este necesar să se facă un audit al companiei. Se face un calcul al costurilor și beneficiilor, iar după migrare sunt gratuități suplimentare. Este disponibilă și o cofinanțare oferită de Microsoft, fără obligații sau angajamente, dar aceasta ofertă expiră la finele anului 2012.
• Andrei Savu, Axemblr-Hadoop ( twitter )
Andrei a lucrat pentru Adobe și Facebook. E important sa măsurăm. De ce? Există metrice pentru infrastructură și business. Metricele pentru infrastructura sunt valoroase pentru istoric. Pentru business: rata de conversie, venituri lunare etc. Recunosc că prezentarea și discuțiile au prezentat termeni prea puțin cunoscuți mie, așa că nu voi insista. Menționez că s-a vorbit și apoi discutat în partea de Q&A despre profitabilitate și despre reducerea costurilor și atragerea clienților.
• Cornel Fătulescu, Pentalog
Despre Kanban. Am reținut că scopul este de a scădea încărcarea pe ciclul de lucru, dar mai mult, faptul că oamenii vor accepta schimbările dacă vor fi mici chiar dacă mai dese, altfel rezistenta la schimbare va fi mare. În concluzie rezultatele aplicării Kanban sunt edificatoare: 80% din feedback e bun sau perfect.
După o scurtă pauză de cafea și networking a urmat sesiunea a doua, în jurul orelor 16:30, moderată de Mihai Pricope, J2 Innovation.
• Dragoș Roua, Mirabilis Media ( blog | facebook | twitter )
Despre start-up-uri și tehnologie. Și despre pitching. Înșir ideile principale:
Tehnologia nu schimba nimic. Oamenii schimba totul. Nu contează tehnologia cât contează inovația.
Despre pitching: 95% din start-up-urile românești sunt pornite și/sau conduse de persoanele cu pregătire tehnică. Percepții și mentalități anti-pitching: Nu ne trebuie (nu avem nevoie de așa ceva, nu ne ajută cu nimic). Eu nu mă fac de râs în public (nu am talent oratoric, nu știu să expun o idee coerent și concis). Oricum treburile sunt deja aranjate (afacerea merge foarte bine, nu mai contează).
Unde faci pitching? La potențialii parteneri de business, la acceleratoare, incubatoare de business, evenimente de business și cele de networking, la evenimente deschise cum este Open Connect.
În acest moment Open Connect înseamnă 12 evenimente în 3 luni, 4 proiecte noi generate, 40 de pitchuri și cel puțin 2 oameni au găsit joburi noi.
Costurile sunt zero! Găzduirea este oferită gratuit de Starbucks Vitan (lângă București Mall), promovarea pe Facebook și bloguri, la fel (aș mai adăuga și Twitter).
Provocările lansate participanților este susținerea unui pitch într-un singur minut (pe ceas) sau a unui mentorat de 10 minute. Gestionarea comunității se realizează în cadrul grupului de pe Facebook (aici puteți solicita o invitație). Oferirea de beneficii echilibrate: 20 de cafele gratuite oferite de Starbucks, cărți de la Editura Publica și cine știe câte altele în viitor. Grupul a crescut de la 200 la 675 membri în trei luni. Acum am aflat în premieră că se va organiza o ediție Open Connect și la Cluj!
Cum faci pitching: stabilești obiectivul, fie el feedback, bani sau partener. Descrii obiectul tranzacției. Între beneficiile pitchingului se înscriu: clarificarea obiectivelor, extinderea cercului de cunoștinte sociale REALE, personal branding și accelerarea evoluției businessului.
Greseli în pitching: nu spui cine ești, nu ai un obiectiv clar, nu exersezi discursul și nu te cronometrezi.
Q&A: În cât timp îți dai seama dacă un business e de succes? Cât vrei, asta ține de resurse, oportunitățile din piață, dând și exemplul personal cu masini.ro care a stat 3 ani pe piață până a avut un ROI acceptabil.
Feedbackul prezice rezultatul? Da, pe loc, e validat sau nu: s-a făcut deja și nișa e ocupată.
• Ștefan Tănase, Kaspersky Lab ( twitter )
În cardul unei cercetări întreprinse de Kaspersky Labs, pentru 100 de siteuri românești infectate au fost contactați webmasterii și s-au oferit sa curețe codul periculos și totodată au fost solicitați să coopereze cu Kaspersky Labs în domeniu. 48% din mailuri s-au întors (bounce). 25% dintre ele nu aveau date de contact pe site! Siteurile infectate erau de la magazine online la mănăstiri și siteuri ale administrației interne (primării) ba chiar și agenții de publicitate. Cine nu se infectează: siteurile mari. Se infectează SMB, ONG, cele personale, de hobby, sau abandonate. În proporția cea mai mare este vorba mai mult siteurile self-managed, acolo unde un om face de toate.
Rezultate? Din 100 (număr extins ulterior la 300) de siteuri, au fost curățate 5. CINCI! 94% din ele încă infectează vizitatorii.
Concluzie: ceea ce facem nu e suficient. Sunt de vină developerii, project managerii și nu în cele din urmă, clienții. În cazul unui start-up consecințele infectării pot fi majore, având repercusiuni asupra credibilității. Proiectele trebuie să fie gândite cu securitate inclusă.
• Cristian Constantin Olărașu, Good Momming ( site )
Ce să faci și ce nu într-un start-up. A constatat că în acest domeniu sunt diferențe mari între ce probleme crezi că au oamenii și problemele reale ale oamenilor. Trebuie să te gândești bine ce problemă rezolvi, răspunde problemelor reale ale clienților. Conceptul stay lean te poate scuti de foarte multe probleme în dezvoltarea afacerii, trebuie să te concentrezi pe lucrurile importante. Trebuie să te gândești cum poți face un business pe termen lung, nu te aștepta la câștiguri imediate. La un start-up contează cel mai mult procesele de învățare și creșterea; nu contează dacă vrei să crești în venituri sau audiență etc. important e sa crești nu direcția. În echipa unui start-up ai nevoie de oameni tehnici; echipa e foarte importantă nu banii sunt o problemă. Pornești cu oameni puțini și poți scala ulterior. Pregătește-te pentru ce e mai rău, pentru că nimănui nu-i va păsa de tine dacă nu vei reuși.
• Miti Pricope, J2 Innovation
Despre vânzarea tehnologiei în România. Prima întrebare pe care ți-o pui: este tehnologia mea folositoare?
Actul de a vinde este foarte altruist însă de obicei motivația este egoistă – banii sau distribuția de tehnologie. Trebuie sa împachetezi tehnologia ta într-un produs/serviciu și trebuie să o aduci pe piață. În România!
Prețul nu trebuie să sperie potențialii clienți: sa fie sub 100 USD pe an per bucata. Contează mult web marketingul si o prezentare și în limba engleză pentru a fi disponibil produsul pe piața mondială. Fie de la bun început, fie afaceri B2B locale, care după ce au câștigat aici stabilitate, au ieșit pe piața globală. Un exemplu dat este o firma de software din .ro (necunoscută în România) care a pus la punct un pachet de programe de comunicații pentru turnuri de control pe aeroporturi cre a fost vândut global. Este vorba de compania Dopex (dacă am înțeles bine). După 6 ani, nimeni nu a reușit să scoată un produs similar!
Ca să închei a fost o gală a antreprenoriatului online, a dezvoltatorilor de proiecte web și mobile. Eu personal am avut multe de învățat, mulți termeni noi de asimilat (sau de ignorat, dacă domeniul este mult prea departe de interesul meu). Găsiți la Twitter Effect by Nanotel acoperirea în acest mediu social a evenimentului, comparabilă cu #blackfriday. Mă număr printre cei care au încercat și reușit să promoveze online NetCamp 2012, aflându-mă în top pe locul 16, dar sper că și acest articol destul de lung și comprehensiv reflectă interesul acordat.
• Multimedia: foto, video.

0 Responses to "NetCamp 2012 – o ediție excepțională"