Până în 2005 când am schimbat ultima Dacie cu un Renault, moment în care tata a spus că nu mai pune piciorul pe accelerație, au fost ani buni când tata conducea mai tot timpul. Din 1989, când mi-am luat carnetul, am început să mai conduc și eu, dar povestea ce urmează a avut loc undeva pe la mijlocul anilor '80.
Era una dintre periodicele vizite „la țară”, adică în comuna natală a tatălui meu, Costești de Vâlcea. Undeva în apropierea Combinatului Chimic Oltchim așteptam de ceva vreme în spatele unei dube ce se deplasa în ritmul melcului. Taică-meu văzând că stă degeaba după el, s-a asigurat și a intrat în depășire însă șoferul dubei, în apropierea unei intersecții, a făcut stânga subit, fără nicio semnalizare... Bineînțeles că tata a pus frână, a ocolit câteva gospodine ce stăteau la taclale pe marginea drumului și a intrat în șanț. A fost primul (și ultimul) accident mai serios în familie iar mama a fost speriată binișor. O imagine ce nu-mi va pieri din minte este cum stăteam atârnând în centura de siguranță...
Am chemat poliția, s-a observat, s-a constatat... mă rog șoferul dubei era în pricină pentru schimbarea direcției de mers fără semnalizare. Nu mai  lungesc mult povestea, mașina, avariată bine la aripa dreaptă față, inclusiv roata, direcție etc. a fost transportată pe o platformă până în Horezu, unde timp de mai multe săptămâni s-a lucrat la ea. Țin minte că era aproape gata dar îi lipsea un subansamblu de la direcție, pe care l-am comandat și a sosit cu întârziere.
Amintindu-mi de acest moment zilele trecute, mă gândeam ce simplu ar fi fost dacă pe vremea aceea ar fi existat magazine de piese auto online. Cum este Lumea auto, care are în stoc peste 9.000 de piese ce pot fi livrate la cerere în 24 de ore oriunde în țară. Ehei, dacă exista așa ceva prin 1984... ce bine era.
Era cât pe aci să uit să vă spun că site-ul Lumea auto are în derulare de ceva timp un concurs. Lumea Auto îți face plinul lunar! Cumpără orice produs și ești înscris automat în campanie! Campania se derulează lunar și câștigătorul este extras lunar pe data de 1 a fiecărei luni. 

0 Responses to "Amintiri la volan"