Să fii inspirat înseamnă, pentru cei din industria publicității – în exemplul nostru –, să nu faci reclamă ieftină și proastă, ci – dacă clientul este și el destupat la minte și la portofel –, să gândești în afara cutiei (știu, a devenit un clișeu) și să fii creativ. Exemplific cu două spoturi, unul punând în atenție calitatea și căldura lemnului la un obiect făcut de obicei din metal și plastic; al doilea exprimând cât de poate de bine o aniversare rotundă.

Japonezii de la DoCoMo au construit în mijlocul pădurii  un xilofon în pantă la care cântă o bilă de lemn, ajutată de forța gravitației. Este desigur o performanță, având în vedere că nota este dată de lungimea lamelei, aici în formă de V pentru a menține bila pe instrument și de asemenea pauzele între note trebuie să fie de lungimi diferite. Ascultați melodia, este un moment sublim și poate veți recunoaște piesa lui J.S. Bach, „Jesus bleibet meine Freude˝.

Povestea videoclipului Olympus PEN este simplă ca concept, tehnica se numește stop-motion. După conceptul simplu urmează fotografierea laborioasă. Pentru acest spot au fost fotografiate 60.000 de cadre, imprimat 9.600 de fotografii și fotografiat din nou 1.800 cadre. Fără post-producție și alte artificii.
• Surse: Forest xylophone on Youtube, PEN Story on Vimeo

2 Responses to "Despre publicitatea bine făcută"

  1. Agentii de publicitate Says:

    Mereu am fost fascinat de spoturi cu stop-motion.

  2. Ciobanu Nicolae Says:

    Da, sunt destul de greu de realizat ca tehnic si resurse umane, de aceea sunt folosite cel mai mult in publicitate. Iar efectul deosebit este garantat. :-)