Am găsit zilele trecute prin hârtiile lui taică-meu un pliant care mă îndemna să merg în pelerinaj pe la mai multe locuri sfinte din România, în ianuarie 2010. Pe spatele lui, înghesuit între două rugăciuni, am descoperit „un document roman despre mântuitorul Iisus Hristos”. O scrisoare descoperită nu de mult timp în Biblioteca „Lazariştilor” din Roma, pe care o redau integral în continuare:

„Am înţeles, Cezare că ai dori să ştii despre bărbatul plin de virtute cu numele Iisus Hristos, pe care poporul Îl ţine de profet, iar învăţăceii Lui zic că este Fiul lui Dumnezeu, Creatorul Cerului şi al pământului. Într-adevăr, Cezare, în fiecare zi aud despre acest bărbat lucruri minunate; în scurt timp zis: El înviază morţii şi vindecă bolnavii.
Este de statură mijlocie, faţa îi este plină de bunătate şi exprimă o demnitate maiestuoasă, astfel că uitându-te la El te cuprind, fără să vrei, simţăminte de teamă dar şi de iubire. Părul Lui până la urechi are culoarea nucilor coapte, iar de acolo până la umăr este de culoare deschisă, blond strălucitor. Îl poartă după datina Nazarinenilor, cu cărare pe mijloc. Fruntea este netedă, faţa fără creţuri şi pete. Barba Lui este de culoarea părului din cap, creaţă dar nu prea lungă şi despărţită pe mijloc. Privirea Îi este serioasă şi are puterea razelor soarelui. Nimeni nu-L poate privi drept în ochi. Dacă mustră, inspiră frică, dar îndată ce a mustrat plânge... Deşi este strict, El este amical şi amabil. Se zice că nimeni nu L-a văzut râzând niciodată; adeseori însă plângând. Mâinile şi braţele Lui sunt frumoase. Întreţinerea cu El este pentru toţi plăcută şi dacă se prezintă undeva se arată foarte modest. Are o ţinută foarte frumoasă şi majestuasă. Mama Lui este cea mai frumoasă femeie din aceste părţi.
Dacă doreşti să-L vezi, Cezare, precum mi-ai scris cândva, atunci mă înştiinţează şi eu ţi-L voi trimite îndată.
Deşi n-a studiat niciodată, cu toate acestea, cunoaşte toate ştiinţele.
El umblă desculţ şi fără acopermânt pe cap. Mulţi râd dacă-L văd din depărtare, dar dacă vin în apropierea Lui tremură şi totodată Îl admiră. Se zice că în aceste părţi nu s-a mai văzut niciodată un asemenea bărbat. Iudeii afirmă că n-au mai auzit de o asemenea învăţătură ca cea primită de la El. Mulţi zic că El este Dumnezeu, alţii că este amicul Lui. Iudeii aceştia răutăcioşi Îl supără în tot felul. Se zice, că El, niciodată nu este mulţumit şi caută să îndestuleze pe fiecare. În tot cazul stau gata Cezare a împlini orice poruncă referitoritoare la El.

Ierusalim, ziua a şaptea, luna a unsprezecea
Publius Ventulus, guvernator al Iudeii”.

• Am mai găsit acest text la Există Dumnezeu, Poezie.ro şi sunt convins că a mai fost preluat şi pe alte site-uri şi bloguriLa această scrisoare face referire şi Renne, care prezintă şi un punct de vedere personal.

0 Responses to "O scrisoare interesantă despre Isus"