Agenţia Standout a anunţat încheierea sondajului privind audienţa blogurilor româneşti.
Bineînţeles că acest sondaj nu a fost comandat de un pro blogger, aşa cum poate greşit am intui, ci de firme care s-au arătat interesate şi intentionează să plaseze publicitate şi pe bloguri (MRM/McCann Erickson, Zed Digital/Zenith/Publicis, Media Direction/BBDO, MindShare/WPP, NMA/The Group, Leo Burnett/iLeo, Mediaedge:cia/WPP).
Studiul a început la 28 ianuarie şi a fost dat publicităţii la 26 martie a.c.

La studiul efectuat pe 40 dintre cele mai vizitate bloguri româneşti, au participat peste 8.200 de cititori de bloguri (unul dintre aceştia fiind şi eu, pe blogul Denisucăi).
Studiul arată că bloggerii români sunt persoane tinere (20-25 ani), cu venituri şi studii peste media utilizatorilor de internet.

Cititorii de bloguri sunt utilizatori cu experienţă pe internet şi care interacţionează cu blogurile pe care le citesc.
Cea mai mare parte a cititorilor folosesc internetul de peste 7 ani (50,3%).
În ce priveşte gradul de interacţiune cu blogurile pe care le citesc, cea mai mare parte au comentat cel puţin o data pe blogul pe care au răspuns la chestionar, iar cititorii care comentează foarte des reprezintă încă un procent mic din totalul cititorilor.
Cititorii de bloguri sunt fideli blogurilor pe care le citesc. Cei mai mulţi accesează zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate
Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distracţia şi noutăţile.
Această orientare a cititorilor spre divertisment şi noutăţi este o consecinţă a conţinutului existent pe bloguri în prezent.
Conform domnului Ionuţ Oprea, managerul agenţiei de marketing, „în 2009 blogurile ar trebui să se concentreze pe dezvoltarea interacţiunii din interiorul comunităţii de cititori a fiecărui blog în parte”.
Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmăresc zilnic între 2 şi 5 bloguri. Extremele sunt slab reprezentate de către cei care citesc mai mult de 50 de bloguri şi cei accesează un singur blog.
Din punctul de vedere al modalităţii de accesare a blogurilor, pe primul loc se află clasica introducere a adresei în browser, urmează folosirea favoritelor şi din nefericire RSS-ul este pe ultimul loc, fiind folosit în procent scăzut.

ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

0 Responses to "Rezultatele studiului Standout"