Am aterizat pe blogul lui Mihai Bendeac şi am dat de o chestiuţă interesantă, un Chestionar al scriitorului francez Marcel Proust. Ţin minte că atunci când eram mai tinerel am încercat în repetate rânduri să citesc În căutarea tipului pierdut, fără succes. Totuşi, ceea ce am citit mi-a plăcut.
Să revenim la Chestionar, de data aceasta completat de mine:
1. Principala mea trăsătură: dacă nu mă înşel este toleranţa, deşi s-a tocit bine în ultimii ani.
2. Calitatea pe care doresc să o întâlnesc la un bărbat: (de fapt la toată lumea) sinceritatea, lipsa duplicităţii.
3. Calitatea pe care o prefer la o femeie: feminitatea, tandreţea, fidelitatea.
4. Ce preţuiesc mai mult la prietenii mei: ajutorul dat în momente de cumpănă, onestitatea şi nu în ultimul rând, simţul umorului.
5. Principalul meu defect: comoditatea (asta ca să nu o spun pe şleau – lenea).
6. Îndeletnicirea mea preferată: grafica pe calculator, lălăiala pe internet şi blogăreala (se pare că pentru astea aloc mai multă răbdare şi timp decât pentru modelism! Ruşine mie).
7. Fericirea pe care mi-o visez: dacă visez la ceva este la sănătatea mea, a familiei şi a celor apropiaţi.
8. Care ar fi pentru mine cea mai mare nenorocire: boala sau moartea cuiva foarte apropiat.
9. Locul unde aş vrea să trăiesc: undeva în Provence, Franţa. Nu se poate? Atunci la Sibiu!
10. Culoarea mea preferată: sunt două – alb şi roşu.
11. Floarea care-mi place: floarea soarelui.
12. Pasărea mea preferată: rândunica.
13. Prozatorii mei preferaţi: Mark Twain, Agatha Cristie, Isaac Asimov, Ciril Tricolici, Rodica Ojog Braşoveanu...
14. Poeţii mei preferaţi: cei contemporani, cu talent real (trebuie sprijiniţi şi ei, nu?).
15. Eroii mei preferaţi din literatură: Tom Sawyer, Poirot, ...
16. Eroinele mele preferate din literatură: Miss Marple, Melania, Otilia (Enigmele Otiliei)... 
17. Compozitorii mei preferaţi: Bethoven, Vivaldi, Ravel...
18. Pictorii mei preferaţi: Joan Miro, Jackson Pollock, Pablo Picasso.
19. Eroii mei preferaţi din viaţa reală: părinţii. În afara lor, orice persoană care se dovedeşte altruistă.
20. Ce urăsc cel mai mult: neputinţa (mai ales în faţa sorţii).
21. Calitatea pe care aş vrea s-o am din naştere: să uit numai ce vreau, în rest să-mi pot aduce aminte cu precizie de orice lucru din viaţa mea (detalii din cărţile citite, filme văzute...).
22. Cum aş vrea să mor: de fapt nu aş vrea deloc, nici măcar să îmbătrânesc fizic, dar nu este posibil (încă  :D).
23. Greşelile ce-mi inspiră cea mai mare indulgenţă: ale mele, altfel numai cele recunoscute şi asumate.
24. Deviza mea: Mai mult decât ieri, mai puţin decât mâine, un vers devenit celebru din poemul „L'Éternelle Chanson”, de Rosemonde Gérard (explicaţie).
Sper ca în curând să revin cu un articol asupra poemului.
• Image (c) In the Dragon's Lair. Thank you! 
ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

0 Responses to "Răspund la „Chestionarul” lui Marcel Proust"