În plimbările mele premergătoare sărbătorilor de iarnă am trecut şi pe la Librăria „Mihail Eminescu”, unde speram să găsesc un calendar (planner) de birou pentru tata. Nu am găsit din nefericire, dar am dat peste FIMO şi o chestie numită simplu „Window colours”, produsă de firma Koh-I-Noor.
Despre FIMO, găsiţi cam tot ce trebuie să ştiţi pentru început, pe blogul Denisucăi, la secţiunea Utile.
Despre „culorile pentru fereastră” am să spun eu câte ceva. Sunt tuburi flexibile care conţin colorantul omogenizat într-un fel de gel coloidal, care în momentul în care se usucă, se întăreşte şi devine transparent (mai puţin culorile de contur), aşa cum am încercat să ilustrez în dreapta (scuze, este o fotografie cu mobilul).
Mai întâi se desenează pe hărtie o schiţă a obiectului dorit (floare, logo etc.) apoi se aşează peste ea folia de plastic oferită în pachet, se fixează pe un suport şi se poate începe lucrul. Se trasează conturul (în pachetul meu am două culori de contur: auriu şi negru), urmărindu-se atent desenul pe hârtie. Se lasă 2 ore (eu am observat că e suficient o jumătate de oră) să se usuce, apoi se umple interiorul cu culorile transparente.
Da, sigur că este vorba de un „joc” care sporeşte creativitatea şi îndemânarea copiilor, dar aşa cred că a fost şi FIMO la începuturile lui, şi cred că va avea oarece trecere la persoanele îndemânatice, care vor putea astfel face „cadouri” originale. Atenţie totuşi, obiectele rezultate pot fi aşezate (ele se lipesc singure de geam, dar se pot dezlipi uşor, este o proprietate a materialului) pe orice suprafaţă perfect netedă, însă nu vă sfătuiesc să le aşezaţi pe suprafeţele vopsite sau chiar aparate electrocasnice vopsite (emailate) de fabrică. Mi-au rămas urme de roşu pe cuptorul cu microunde! Şi atenţie la contactul cu ţesăturile, pătează, asta o spune chiar producătorul.
Dacă vă place şi dacă vreţi să încercaţi, spor la muncă (de fapt este o plăcere)! Şi aştept un comentariu după ce aţi văzut despre ce este vorba şi cum „funcţionează”. :)
Later edit: Cutia pe care am cumpărat-o conţinea 5 culori transparente (galben, verde, roşu, albastru şi mov), 2 culori de contur (negru şi auriu), o bucată de hârtie cu 7 desene-model, 1 folie de plastic, instrucţiuni. Toate la 14 lei, la locaţia amintită. Ciudat cum de am uitat să spun toate astea, mulţumesc Denisuca!
ULTIMELE POSTURI APARUTE PE BLOG

2 Responses to "Window colours sau culori pentru ferestre"

  1. Denisa Bârgău Says:

    Preţul? N-ai zis cât costă! :D

  2. ciobanu.nicolae2002@gmail.com Says:

    Uite ca am zis! Si sunt acolo citeva tipuri de produse Window colours. In afara de al meu, am vazut unul mare, cred ca are 12 culori in total, dar nu m-am uitat la pret, dar si unele plate, probabil numai cu folia de plastic si cu mai multe desene-model.